東京は夜の7時

This website was made for my friends who want to know about Japan

わたしの好きなもの/Takarazuka/宝塚

f:id:JapaneseCultureAndLanguage:20180502202748p:plain
宝塚を知っていますか?
(たからづかを しっていますか?)
Do you know Takarazuka? 
你知道“宝塚”吗?


宝塚歌劇団は全ての団員が女性、それも未婚という、世界でも珍しいタイプの劇団です。
(たからづかかげきだんは すべての だんいんが じょせい、それも みこんという せかいでも めずらしいたいぷの げきだんです。)
Takarazuka revue company is Japanese theatre company, which members are all  single women. This form is also really rare around the world.
宝塚歌劇団”是日本的剧团。这剧团的演员全部都是未婚的女人。这形式在世界上是很稀少的。


この動画では美しい女性と男性が踊っている…ように見えますが、実はどちらも女性です。
(このどうがでは うつくしいじょせいと だんせいが おどっている…ようにみえますが、じつは どちらも じょせいです)
男性役を演じているのは私の大好きな女優、天海祐希です。
(だんせいやくを えんじているのは わたしの だいすきな じょゆう、あまみゆうきです)
In this video, beautiful woman and man are dancing... no, both are women.
 The main person who act as a man is my favorite Japanese actress, Amami Yuki.
在这个动画片、看起來像是才子佳人在跳舞...但事實上不是,她們都是女人。
扮演男角色的人是我很喜欢的日本女演员、天海祐希


宝塚は日本ではとても人気があるので、チケットを取るのは大変です。
(たからづかは にほんでは とても にんきがあるので、ちけっとをとるのは たいへんです。)
今年台湾でも公演をするそうなので、興味がある人は観てみてくださいね。
(ことし たいわんでも こうえんをするそうなので、きょうみがあるひとは みてみてくださいね)
Takarazuka is very popular in Japan, so it’s difficult to get their tickets.
This year, they’ll go on a Taiwan tour. 
If you are interested in them, please check!
在日本宝塚很红、所以很难买到票。今年她们在台湾挙行公演。如果你对宝塚有兴趣、请来看看吧!